Go-Ahead innstiller flere avganger

Annonse


Go-Ahead innstiller flere avganger

- Skrevet 15.03.2020 av Kyrre Dahl

Det blir færre avganger både på Sørtoget mellom Oslo og Stavanger og for lokaltogene på Jærbanen de nærmeste ukene, som følge av korona-pandemien.


Lokaltog på Jærbanen FOTO: Go-Ahead

Det går fortsatt tog, selv om hele landet mer eller mindre er satt i husarrest. Men, siden fritidsreiser er utelukket og mange jobber hjemmefra er det langt færre som tar toget enn normalt. I tillegg kan man risikere at også de jernbaneansatte blir smittet av korona-viruset.

Det er bakgrunnen for at Go-Ahead nå varsler reduksjoner i antall avganger, spesiellt på Jærbanen. Allerede fredag ble nattlokalene på Jærbanen innstilt. Dette gjelder også helgene 20-22, 27-29 mars. Det dreier seg om 4 tog: kl.00:54 og 01:54 fra Stavanger og kl. 00:20 og 01:20 fra Egersund. Togene innstilles i sin helhet.

I dag kom meldingen om at også en del lokaltog på dagtid innstilles på Jærbanen. Alle lokaltog innstilles mellom Stavanger og Skeiane i uke 12 og 13 (f.o.m. 16.03 t.o.m. 27.03). Togene til Nærbø og Egersund vil gå som normalt.

Go-Ahead innstiller også to avganger med Sørtoget fra mandag 16. mars. Det er avgangene fra Stavanger til Oslo kl. 10.16 og fra Oslo til Stavanger kl. 11.25 som innstilles, til og med 31. mars.

Go-Ahead opplyser at innstillingene er bestemt i dialog med Jernbanedirektoratet og gjøres på bakgrunn av situasjonen med koronaviruset tiltak for smittereduksjon.

- Vi ønsker å bidra til å forhindre smittespredning blant både passasjerer og ansatte, samtidig som vi ser oss nødt til å gjennomføre tiltak som sikrer at vi kan opprettholde togtilbudet fremover, sier administrerende direktør i Go-Ahead Norge Cathrine Elgin.

Selskapet opplyser om at kunder som har forhåndsreservert billetter til berørte avganger og som har oppgitt kontaktinfo, blir kontaktet og tilbudt ombooking eller refusjon. Elgin oppfordrer de som ikke er kontaktet enda om å kontakte kundesenteret i dagene fremover.

- Vi håper på forståelse fra kundene for at de innstillinger vi er nødt til å foreta kommer på grunn av en helt ekstraordinær nasjonal og internasjonal situasjon. Vi ønsker å ta vårt ansvar i den nasjonale dugnaden, og vi ber også om forståelse for at det er svært stor pågang på kundesenteret og derfor lang ventetid, sier Elgin.

Kilde: Go-Ahead - LES FLERE: TOGNYHETER

Følg oss på FACEBOOK eller: INSTAGRAM

Annonse


SISTE NYTT FRA REISEMEDTOG.NO:





Annonse




TA TOGET I:

Informasjon: Om denne siden og annonser


Nyttig å vite: Togturer som gir deg noe ekstra



SØK PÅ REISEMEDTOG.NO: